گیم میکر game maker

game maker
Game Maker

سلام به شما کاربران عزیز و دوست داشتنی. امروز میخوام درباره یکی دیگه از موتور های بازی سازی براتون مطلب بزارم. Game Maker (گیم میکر) نرم افزاری برای بازی سازی است که در سیستم عامل های ویندوز و مک مورد استفاده قرار میگیره. این نرم افزار توسط Mark Overmars با زبان برنامه نویسی دلفی نوشته شده است. این نرم افزار در حال حاضر توسط Yoyo Games توسعه و ارائه داده میشه.

Game Maker چیست؟

Game Maker یک نرم افزار بازی سازی برای سیستم عامل های ویندوز و مک است که توسط شرکت Yoyo Games معرفی و روانه بازار شده است. با استفاده از این نرم افزار کاربران قادر خواهند بود به راحتی بازی های رایانه ای خودشون رو بسازن و توسعه بدن. آخرین نسخه این نرم افزار برای ویندوز، نسخه 8.1 اونه که در سال 2011 منتشر شده و همچنین آخرین نسخه این نرم افزار برای سیستم عامل های مک، نسخه 7 اونه که در سال 2010 منتشر شده. از این نرم افزار در کارهای سه بعدی و ارائه فضای وب برای آپلود بازی های ساخته شده توسط کابران استفاده میشد. اکنون شرکت Yoyo Games در حال کار بر روی نسخه ی جدیدی از این نرم افزار (Game Maker Html5) است تا کاربران بتوانند از اون برای سیستم عامل های Android ، مک و …. استفاده کنند.

سیستم ذرات در Game Maker

بازی های جذاب و هیجان انگیز دارای ذرات و دود و انفجارها هستند و ساخت این ها کار ساده ای نیست، اما شما با استفاده از Game Maker میتونین با سیستم ذرات همه این کار ها رو به راحتی انجام بدین. با استفاده از سیستم ذرات شما میتونین سیستم انتشار دهنده، اندازه و شکل منطقه انتشار برای هر انتشار دهنده و نحوه توزیع ذرات رو تنظیم کنین. توجه داشته باشین که طراحی ظاهر ذرات کار بسیار زمان بریه و شما برای راحتی خودتون میتونین چند نمونه رو به عنوان مثال طراحی کنین و از اون ها در نقاط مختلف استقاده کنین (همون کپی، پیست خودمونه😉😅).

طراحی و استفاده

Game Maker طراحی شده تا به کاربران این اجازه رو بده که بدون نیاز به یادگیری کامل زبان ها نویسی مثل C++ و یا جاوا ، بتونن بازی بسازن. این موتور بازی سازی مثل موتور بازی سازی Construct  از سیستم Drag and Drop استفاده میکنه و اجازه میده تا شما بازی تون رو با آیکن های از پیش ساخته شده، شبیه سازی کنین و بسازین. افرادی که توانایی و استعداد برنامه نویسی رو دارن، میتونن از زبان برنامه نویسی خود Game Maker یعنی gml نیز استفاده کنن. این موتور بازی سازی به کاربران اجازه میده که اون ها سبک های مختلف بازی و بازی های آنلاین و شبیه سازی رو بتونن بسازن.

Game Maker- عکس 1

زبان gml

همون طور که گفته شد اگه استعداد در برنامه نویسی داشته باشه میتونه از زبان برنامه نویسی خود Game Maker یعنی gml نیز استفاده کنید. این زبان برای کد نویسی در گیم میکر مورد استفاده قرار میگیره. زبان gml ترکیبی از زبان های Java و ++C و C است. این زبان قابلیت برنامه نویسی شی گرایی را نیز داراست. با استفاده از dll ها در گیم میکر شما میتونین از زبان های سی پلاس پلاس و دلفی و پاسکال نیز استفاده کنین.

چهارشنبه, ۹ بهمن ۱۳۹۸، ۰۹:۲۹ ب.ظ
نویسنده : M. Sadra Baroughi
تاکنون ۱ نظر برای این مطلب ثبت شده است .
امیرحسین ۰۹ بهمن ۹۸ | ۲۲:۵۸

لینک دانلودش رو یزار

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
بازی و برنامه سازی" تیم بزرگ مستر "

یک جا به جای همه جا

تنها را ارتباطی با مدیر
اینستاگرام : sadraking1
تلگرام : baroogi

دنبال کنندگان ۳ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید
پیوندها
پیوندهای روزانه
نویسندگان
تمامی حقوق برای بازی و برنامه سازی" تیم بزرگ مستر " محفوظ است . طراحی قالب : نقل بلاگ